Bel direct of laat u terugbellen
+31 (0)13 522 9099
Fraudedesk

Fraudedesk

Fraudedesk

Veel organisaties werken met een identificatieplicht. Het is echter onmogelijk om medewerkers zo op te leiden dat zij in alle gevallen zelf kunnen herkennen of een paspoort, rijbewijs of ID-kaart echt is. Daarom is er de Fraudedesk. Het niet voldoen aan de wettelijke verplichting of het in dienst hebben van een werknemer met een valse identiteit kan u vele duizenden euro’s aan boetes kosten. Onze klanten bevinden zich in de zakelijke en financiële dienstverlening en overheden in binnen- en buitenland.

De Fraudedesk is een dienst die wij leveren in combinatie met de Document Scanner die identiteitsdocumenten controleert. Op het moment dat uw klant/medewerker zich identificeert, legt u het document op de scanner. Deze geeft meteen aan of het document goed is of dat er twijfel is over het document. In geval van afkeur kunnen de gescande beelden real-time via een beveiligde verbinding naar de Fraudedesk worden gestuurd. 

Voordelen van de Fraudedesk

•  Real-time een deskundig oordeel op het moment dat er twijfel is over een identiteitsdocument.
•  Telefonisch advies over hoe te handelen in geval van een vervalst document.
• 
Zekerheid tegen lage kosten. De dienst is af te nemen op abonnementsbasis, waarbij u de keus heeft
de Document Scanner te huren of te kopen.